My Beat hoppas på att växa och utmana de stora operatörerna. Foto: Roman Samborskyi/Shutterstock.com
Mobiloperatören My Beat plockar in 8 miljoner kronor med förhoppningen att utmana de stora svenska operatörerna, skriver Breakit. My Beat lockar med mobilabonnemang utan bindningstid och ett nära samarbete med Mobilverkstan där kunder kan få sina telefoner lagade inom två dygn.
My Beat är uppstickaren som vill utmana de stora jättarna på mobilmarknaden. Mobiloperatören lockar med mobilabonnemang utan bindningstid och dessutom säljer man begagnade telefoner som återställs med nya batterier och skärmar, skriver Breakit.
Genom ett nära samarbete med Mobilverkstan har My Beats kunder dessutom möjligheten att få sin telefon lagad inom två dygn.
– Vi såg att det finns ett behov av fler aktörer som kan göra saker lite annorlunda med transparens, säger en av My Beats grundare, Fredrik Horn-Berlin.
My Beat är inte den enda uppstickaren som konkurrerar med de stora aktörerna. Det gör även Hallon, Vimla och Fello.
Tar in kapital för att växa
My Beat grundades för 2,5 år sedan och har i dagsläget cirka 3 500 privat- och företagskunder. För att växa ännu mer har man tagit in 8 miljoner kronor, bland annat från Almi invest som bidrar med 3 miljoner kronor.
Almi invest valde att satsa på My Beat eftersom att bolaget har erfarenhet från den norska marknaden. Dessutom har My Beat en grön profil som ger företag goda förutsättningar att faktiskt lyckas.
Grundaren Fredrik Horn-Berlin har bland annat nästan två decenniers erfarenhet av den norska it- och telekommarknaden.
Pengarna kommer i fösta hand från Norge
Pengarna My Beat har plockat in kommer främst från diverse norska investmentbolag samt från personer som har koppling till Gleditsch-familjen. Det var Odd Gleditsch som 1926 grundade det välkända målarföretaget Jotun.