Hallon simkort
Hallon har några av marknadens lägsta priser och kan erbjuda ett stort utbud av både abonnemang, kontantkort och mobilt bredband. Bindningstiderna är slopade, du får fria samtal och sms och mycket surf för pengarna.
Nytt hos Hallon är att du som mobilabonnemangskund kan välja e-sim som alternativ till vanligt simkort, och det är ett klart plus i vår bok.
Hallon använder Tres mobilnät som i vissa delar av landet har god täckning och ger riktigt höga hastigheter. I norra Sverige och på landsbygden är täckningen däremot lite mer opålitlig.
Fördelar
- Stort utbud
- Mycket surf för pengarna
- Erbjuder e-sim som alternativ
Nackdelar
- Opålitlig täckning i norra Sverige
- Ingen telefonsupport
För aktuella erbjudanden
Beställ simkort från Hallon
Att beställa simkort från Hallon är enkelt, och beställer du via hemsidan är det dessutom gratis. Hallon skickar simkortet inom ett par dagar, och du får alltid trippelsim med alla tre simkortsstorlekar så att du får ett som passar din enhet.
Så beställer du simkort hos Hallon
- Välj mobilabonnemang, kontantkort eller mobilt bredband.
- Ange om du vill ha ett nytt nummer eller behålla ditt befintliga.
- Fyll i personuppgifter och mejladress.
- Godkänn villkoren och klicka på Köp.
- Klart!
Aktivera Hallons simkort
Du aktiverar Hallons simkort genom att gå in på Mina sidor och klicka på numret som är kopplat till simkortet du vill aktivera. Därefter klickar du på Aktivera simkort.
Om du installerade simkortet innan du aktiverade det kan du behöva starta om din enhet om det inte kommer igång automatiskt. Men vänta cirka 10 till 15 minuter innan du startar om enheten.
Går det inte att aktivera ditt simkort kan du kontakta Hallons kundtjänst som kan hjälpa dig med det. Men för att de ska kunna hjälpa dig måste du kunna uppge simkortsnumret som du hittar på baksidan av simkortshållaren.
Registrera Hallons simkort
Du behöver inte registrera simkort, men kontantkort måste däremot vara registrerade för att fungera. Beställer du kontantkort online ska det registreras automatiskt, men behöver du av någon anledning registrera det i efterhand ska du kunna göra det via Mina sidor på Hallons hemsida. För att kunna registrera ditt kontantkort måste du ha BankID. Om du stöter på problem eller bara är osäker på vad som gäller för ditt kontantkort rekommenderar vi att du kontaktar Hallons support för att få vägledning.
Nu är det förvisso lag på att registrera kontantkort, men det medför även flera fördelar för dig som kund. Det blir till exempel lättare att hålla koll på saldot och hur mycket surf du har sparat.
Hallons support
Du kontaktar Hallons kundtjänst via mejl, chatt eller kundforumet på deras hemsida. Det finns alltså ingen möjlighet att prata med Hallon via telefon, vilket vissa kunder säkert kan sakna. Det är ju förvisso inte ovanligt att en mindre operatör måste spara in på supporten för att kunna hålla priserna låga, men det finns ändå saker Hallon skulle kunna göra för att höja kvaliteten något.
Vanliga frågor om Hallons simkort
Hallon skickar alltid ut så kallade trippel-sim som innehåller tre olika simkortsstorlekar. Du behöver alltså inte oroa dig för att få ett simkort som inte passar i din enhet.
Ja, Hallon erbjuder e-sim till sina mobilabonnemang.
Du spärrar ditt simkort från Hallon genom att logga in på Mina sidor, välja nummer som ska spärras, klicka på Simkort och därfter klicka på Spärra.
Köper du Hallons mobilabonnemang får du simkort som stödjer 5G.
Nej, Hallon erbjuder inte extra simkort. Om du vill kunna använda surf i flera enheter måste du skaffa ett abonnemang per enhet.
Du kan beställa ett nytt simkort via Mina sidor på Hallons hemsida. När du loggat in klickar du på numret du vill beställa simkort till. Klicka på SIM-kort och sedan Beställ. Ersättningskortet kostar 99 kronor. När du fått hem simkortet måste du aktivera det på Mina sidor.