Om Hallons simkort

Hallon har marknadens lägsta priser och kan erbjuda ett stort utbud av både abonnemang, kontantkort och mobila bredband. Bindningstiderna är slopade, du får fria samtal och sms och mycket surf för pengarna.

Nytt hos Hallon är att du som mobilabonnemangskund kan välja e-sim som alternativ till vanligt simkort, och det är ett klart plus i vår bok.

Hallon använder Tres mobilnät som i vissa delar av landet är riktigt starkt och ger snabba hastigheter och god täckning. I norra Sverige och på landsbygden är täckningen däremot lite mer opålitlig.

Fördelar

  • Låga priser
  • Stort utbud
  • Mycket surf för pengarna

Nackdelar

  • Opålitlig täckning i norra Sverige
  • Ingen telefonsupport

Beställ simkort från Hallon

Att beställa simkort från Hallon är enkelt. Beställer du via hemsidan är det dessutom gratis. Halebop skickar simkortet inom ett par dagar, och du får alltid trippelsim med alla tre simkortsstorlekar så att du får ett som passar din enhet.

Så beställer du simkort hos Hallon

  1. Välj mobilabonnemang, kontantkort eller mobilt bredband.
  2. Ange om du vill ha ett nytt nummer eller behålla ditt befintliga.
  3. Fyll i personuppgifter och mejladress.
  4. Godkänn villkoren och klicka på köp.
  5. Klart!

Aktivera Hallons simkort

Du aktiverar Hallons simkort genom att gå in på Mina sidor och klicka på numret som är kopplat till simkortet du vill aktivera. Därefter klickar du på Aktivera simkort

Om du installerade simkortet innan du aktiverade det kan du behöva starta om din enhet om det inte kommer igång automatiskt. Men vänta cirka 10 till 15 minuter innan du startar om enheten.

Om du inte kan aktivera ditt simkort kan du kontakta Hallons kundtjänst. De kan hjälpa dig att aktivera simkortet. Men för att de ska kunna hjälpa dig måste du kunna uppge simkortsnumret som du hittar på baksidan av simkortshållaren.

Registrera Hallons simkort

Det finns flera fördelar med att registrera ett kontantkort som är knutet till simkortet. Det blir till exempel lättare att hålla koll på saldot och hur mycket surf du har sparat. 

Du registrerar ditt kontantkort direkt på Hallons hemsida. Där loggar du in och fyller i de uppgifter som efterfrågas. För att kunna registrera ditt kontantkort måste du ha ett BankID.

Hallons kundtjänst

Du kontaktar Hallons kundtjänst via mejl, chatt eller kundforumet på deras hemsida. Det finns alltså ingen möjlighet att prata med Hallon via telefon, vilket vissa kunder säkert kan sakna. Det är ju förvisso inte ovanligt att en mindre operatör måste spara in på supporten för att kunna hålla priserna låga, men det finns ändå saker Hallon skulle kunna göra för att höja kvaliteten något.

Chatt
Chatta
Vardagar
09.00-18.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
E-post
Skicka
Driftstörningar
Se driftstatus

Vanliga frågor om Hallon

Vilka simkortsstorlekar erbjuder Hallon?

Hallon skickar alltid ut så  kallade trippel-sim som innehåller tre olika simkortsstorlekar. Du behöver alltså inte oroa dig för att få ett simkort som inte passar i din enhet. 

Har Hallon e-sim?

Ja, Hallon erbjuder e-sim till sina mobilabonnemang.

Hur spärrar jag ett simkort från Hallon?

Du spärrar ditt simkort från Hallon genom att logga in på Mina sidor, välja nummer som ska spärras, klicka på Simkort och därfter klicka på Spärra.

Har Hallons simkort stöd för 5G?

Nej, Hallons simkort har inte stöd för 5G.

Kan jag skaffa extra simkort hos Hallon?

Nej, Hallon erbjuder inte extra simkort. Om du vill kunna använda surf i flera enheter måste du skaffa ett abonnemang per enhet.

Hur beställer jag ett nytt simkort hos Hallon?

Du kan beställa ett nytt simkort via Mina sidor på Hallons hemsida. När du loggat in klickar du på numret du vill beställa simkort till. Klicka på SIM-kort och sedan Beställ. Ersättningskortet kostar 99 kronor. När du fått hem simkortet måste du aktivera det på Mina sidor.