Om Fellos simkort

Fello erbjuder prisvärda mobilabonnemang utan bindningstid med fria samtal och sms. Det finns tyvärr inte någon riktigt hög surfnivå, men annars är variationen mellan de olika surfalternativen riktigt bra.

En stor fördel med Fello är att de använder moderbolaget Telias mobilnät som ger god täckning i samtliga nätverk i de flesta delarna av landet. Priserna är genomgående låga, särskilt med tanke på vad du får på köpet, och är du student eller senior över 55 år kommer du ännu lite billigare undan.

Fördelar

  • Låga priser
  • Bra erbjudanden för olika målgrupper
  • Riktigt bra täckning via Telias nät

Nackdelar

  • Ingen hög surfnivå

Beställ simkort från Fello

När du beställer ett av Fellos mobilabonnemang får du hem ett simkort som du placerar i din mobiltelefon.

Så beställer du simkort från Fello

  1. Välj ett av Fellos mobilabonnemang.
  2. Ange om du vill ha nytt nummer eller behålla ditt befintliga.
  3. Välj aktiveringsdatum.
  4. Fyll i hur du vill betala.
  5. Klart!

Har du valt att flytta över ett befintligt nummer till Fello skickar de ett sms med datum för flytten så fort de får svar från din tidigare operatör. Har du bett om att aktiveringen ska ske så snart som möjligt skickar Fello ditt simkort inom ett par dagar så du har det i god tid innan aktiveringen. Har du valt ett aktiveringsdatum längre fram skickar de ut simkortet 15–20 dagar innan aktiveringen. Skulle nummerflytten nekas av din tidigare operatör får du meddelande om det via sms och mejl.

Har du valt ett nytt nummer och aktivering så snart som möjligt skickar Fello simkortet direkt. Ditt nya nummer hittar du i välkomstbrevet.

Aktivera Fellos simkort

Fellos simkort aktiveras automatiskt det datum som står angivet på välkomstbrevet du får tillsammans med simkortet. Du behöver alltså inte göra något alls.

Registrera Fellos simkort

Eftersom Fello bara erbjuder abonnemang behöver du inte tänka på att registrera någonting alls. Det är bara kontantkort som kan behöva registreras för att du ska kunna få tillgång till vissa förmåner.

Fellos kundtjänst

För att vara en mindre operatör så har Fello en omfattande kundtjänst. Du kan kontakta supporten via telefon, mejl och chatt och öppettiderna är relativt generösa. På supportsidan hittar du även många vanliga frågor och svar som kan ge dig hjälp på vägen.

Chatt
Chatta
Vardagar
08.00-17.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
Telefon
Ring
Vardagar
09.00-15.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
E-post
Skicka
Driftstörningar
Se driftstatus

Vanliga frågor om Fellos simkort

Vilka simkortsstorlekar erbjuder Fello?

Fello skickar alltid ut alla tre simkortsstorlekar, mini, micro och nano, så du behöver inte oroa dig för att du får något som inte passar.

Har Fello e-sim?

Nej, Fello har inte e-sim.

Hur spärrar jag ett simkort från Fello?

För att spärra ett simkort från Fello kontaktar du supporten via telefon eller mejl, eller loggar in på ditt konto via Mina sidor. När simkortet och telefonen spärrats skickar Fello ut ett nytt simkort som bör landa i din brevlåda inom 1–2 arbetsdagar.

Har Fellos simkort stöd för 5G?

Nej, i dagsläget har Fellos simkort inte stöd för 5G.

Kan man beställa nytt simkort med samma nummer från Fello?

Om du av någon anledning behöver beställa ett nytt simkort kontaktar du Fellos support. De skickar då ett ersättnings-simkort till dig och det finns inget som tyder på att du skulle få ett nytt nummer. Ersättnings-simmet är inte aktiverat när du får det, men hör av dig till supporten så får du hjälp.

Kan man beställa extra simkort från Fello?

Nej, det verkar inte som att du kan beställa extra simkort från Fello.