Om Mybeats simkort

Mybeat är en av marknadens mindre operatörer och går under samma nät som Telenor. Här kan du beställa både mobilabonnemang och mobilt bredband och du har flera surfnivåer att välja mellan. Abonnemangen tecknas utan bindningstider och det tillkommer inte heller några startavgifter.

Du har möjlighet att lägga till 5G i ditt abonnemang, men då tillkommer en kostnad. Priserna är relativt höga överlag

Fördelar

  • Använder Telenors mobilnät
  • Relativt stort utbud
  • Varken bindningstider eller startavgifter

Nackdelar

  • Något höga priser
  • 5G kostar extra

Beställ simkort från Mybeat

När du beställer ett mobilabonnemang eller mobilt bredband hos Mybeat får du hem ett simkort som du placerar i din enhet. Du får hem simkortet inom 1–2 dagar, och om du vill ta med dig ditt telefonnummer ordnar Mybeat det.

Beställer du mobilt bredband hos Mybeat aktiveras det tre dagar efter beställningen och kommer skickas i form av ett simkort till din adress. Du behöver en router eller USB-sticka att placera simkortet i.

Så beställer du simkort hos Mybeat

  1. Välj mobilabonnemang eller mobilt bredband.
  2. Ange person- och kontaktuppgifter.
  3. Välj om du vill behålla ditt nuvarande nummer eller om du vill ha ett nytt.
  4. Bekräfta och betala.
  5. Klart!

Aktivera Mybeats simkort

Det finns ingen information om hur du aktiverar Mybeats simkort på operatörens hemsida, så förmodligen är simkortet redan aktiverat när du får hem det i brevlådan. För säkerhets skull kan du höra av dig till Mybeats support och dubbelkolla vad som gäller.

Registrera Mybeats simkort

Du behöver inte registrera Mybeats simkort. Faktum är att simkort aldrig behöver registreras, utan det är kontantkort som du från och med den 1 augusti 2022 måste registrera för att kunna använda det. Men eftersom Mybeat inte erbjuder kontantkort så är detta inte aktuellt för dig.

Mybeats kundtjänst

Mybeat erbjuder support både via telefon och mejl. På supportsidan finns även frågor och svar i olika kategorier som kan ge dig vägledning om du har enklare ärenden. Fråga och svar-sektionen är dock inte heltäckande, så undrar du något specifikt är det bättre att du hör av dig direkt till supporten.

Telefon
Vardagar
09.00-17.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
E-post
Vardagar
09.00-17.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt

Vanliga frågor om Mybeat

Erbjuder Mybeat e-sim?

Nej, Mybeat erbjuder inte e-sim i dagsläget.

Har Mybeats simkort stöd för 5G?

Mybeat erbjuder möjligheten att aktivera 5G på sitt mobilabonnemang, vilket innebär att simkorten är 5G-kompatibla.

Hur beställer jag ett nytt simkort hos Mybeat?

Om du av någon anledning behöver beställa ett nytt simkort till ditt befintliga abonnemang kontaktar du Mybeats support direkt så hjälper de dig.

Kan jag skaffa extra simkort hos Mybeat?

Mybeat ska erbjuda något som heter extra datakort, men det finns ingen utförlig information på hemsidan om vad tjänsten innebär. Hör av dig till Mybeats support och kolla vad som gäller.

Hur spärrar jag ett simkort från Mybeat?

Har din mobiltelefon blivit stulen eller kommit bort på något annat vis bör du spärra simkortet. Det gör du genom att kontakta Mybeats support direkt, så hjälper de dig med det.