Om Tellus Mobils simkort

Tellus Mobil har ett relativt stort och varierat utbud av olika mobilabonnemang där de allra flesta borde hitta ett passande alternativ. Det finns även särskilda erbjudanden för familjen och för personer över 55 år. 

Abonnemangen tecknas utan bindnings- och uppsägningstider, vilket gör dem flexibla och enkla att ändra efter behov och önskemål. Priserna är varken de högsta eller lägsta på marknaden, men du får mycket för pengarna när du blir kund hos Tellus Mobil.

Ett stort plus är att Tellus går under Tele2:s mobilnät som har god täckning över i princip hela landet.

Fördelar

  • Relativt stort utbud
  • Slopade bindnings- och uppsägningstider
  • Särskilda abonnemang för familjen och seniorer

Nackdelar

  • Ingen 5G
  • Erbjuder inte e-sim

Beställ simkort från Tellus Mobil

När du beställer ett av Tellus mobilabonnemang skickar operatören ett simkort till din adress som du sedan placerar i din mobiltelefon för att komma igång med ditt nya abonnemang. Du kommer även få ett sms från Tellus med datumet för aktivering av simkortet.

Så beställer du simkort hos Tellus Mobil

  1. Välj ett passande mobilabonnemang.
  2. Fyll i dina personuppgifter.
  3. Välj om du vill ha ett nytt nummer eller behålla ditt nuvarande.
  4. Du kan även fylla i önskat aktiveringsdatum.
  5. Välj betalningsmetod och godkänn villkoren.
  6. Klart!

Aktivera Tellus simkort

Efter att du gjort din abonnemangsbeställning skickar Tellus ett simkort till din adress. Du kommer även få ett sms med datumet då ditt simkort aktiveras. Så det verkar som att du i princip bara behöver placera simkortet i din mobil så sköts aktiveringen automatiskt.

Registrera Tellus Mobils simkort

Det är bara kontantkort du måste registrera, inte simkort. Så eftersom Tellus Mobil inte erbjuder kontantkort är detta alltså inget du behöver fundera på.

Tellus Mobils kundtjänst

Du kommer i kontakt med Tellus Mobils support via telefon, mejl och sociala medier. Om du har enklare ärenden kan du även besöka Tellus FAQ-sida för att hittar svar på vanliga frågor. Sidan verkar dock vara under uppbyggnad så saknar du någon särskild information kan du höra av dig til Tellus direkt.

Chatt
Vardagar
09.00–17.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
Telefon
Vardagar
09.00–17.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
E-post
Vardagar
09.00–17.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt

Vanliga frågor om Tellus simkort

Vilka simkortsstorlekar erbjuder Tellus?

Utbudet av simkortsstorlekar framgår förvisso inte på Tellus hemsida, men operatörerna skickar i regel alltid ut alla tre storlekar så att du ska få ett som fungerar oavsett vilken mobiltelefon och modell du har.

Erbjuder Tellus e-sim?

Nej, Tellus erbjuder i dagsläget inte e-sim.

Hur spärrar jag ett simkort från Tellus?

Eftersom det inte finns någon information på Tellus hemsida om hur du går till väga för att spärra simkortet, bör du förmodligen vända dig till kundtjänsten så snart som möjligt.

Har Tellus simkort stöd för 5G?

Nej, det verkar inte som att Tellus simkort har stöd för 5G.

Hur beställer jag ett nytt simkort hos Tellus Mobil?

Om du av någon anledning skulle behöva beställa ett nytt simkort kan du kontakta Tellus kundtjänst så hjälper de dig med det direkt.

Kan jag skaffa extra simkort hos Tellus Mobil?

Nej, det verkar inte som att du kan skaffa extra simkort hos Tellus, i alla fall inte i dagsläget. Men Tellus är som sagt en ny mobiloperatör, så extra simkort skulle ju kunna vara en tjänst som lanseras i framtiden.