Tres vd haval van drumpt i kostym står mot ljus vägg med armarna i kors.Tres vd Haval van Drumpt är glad för 2,5 miljoner kunder, och menar att det är en viktig milstolpe för företaget. Foto: Pressbild/Tre Sverige

Operatörsnyheter

Tre är den snabbast växande mobiloperatören i Sverige, och nådde nyligen en milstolpe med 2,5 miljoner abonnemangskunder. Det kan jämföras med 18 000 kunder under deras första år på marknaden för drygt 20 år sedan.

För lite mer än 20 år sedan etablerade sig Tre på den svenska telekommarknaden och hade i slutet av sitt första levnadsår 18 000 abonnemangskunder. I dag är Tre, enligt PTS (Post- och telestyrelsen) den snabbast växande operatören på marknaden och antalet aktiva abonnemang passerade nyss 2,5 miljonersstrecket.

Haval van Drumpt, vd på Tre Sverige, kommenterar i ett pressmeddelande att det är en fantastisk prestation att de nu lyckats nå 2,5 miljoner kunder, och tillägger att detta är en viktig milstolpe för företaget.

Alltid satsat på nytänk och innovation

Sedan starten för drygt 20 år sedan har Tre satsat på att alltid ligga i framkant med nyheter inom telekom och digitala tjänster. Operatören var till exempel först med att erbjuda videosamtal i mobilen och flat rate (fast månadskostnad oavsett antal ringda samtalsminuter, sms eller surf-data). Tre var även den första operatören med ett publikt 5G-nät.

En av Tres största framgångar har också varit deras familjeabonnemang 3Samla.

Utsågs till Årets mobilraket både 2021 och 2022

Tre utsågs till Årets mobilraket både 2021 och 2022, där man mäter ökad kundnöjdhet enligt måttet NPS. Enligt Tre är priset ett bevis på det engagemang och intensiva jobb de lagt ner på att hela tiden försöka överträffa kundernas förväntningar.

Haval van Drumpt säger att de så klart satsar på fortsatt utveckling och tillväxt, men att de framför allt ska se till att värna om de 2,5 miljoner befintliga kunder som använder Tres tjänster varje dag.