Om Tele2:s simkort

Tele2 är en av Sveriges största operatörer och erbjuder både mobilabonnemang och mobilt bredband med flera olika surfnivåer. För att kunna använda ditt abonnemang behöver du ett simkort, och hos Tele2 kan du få både den fysiska och digitala varianten.

Fördelar

  • Erbjuder e-sim
  • Skaffa upp till nio extra datakort
  • Stort utbud av abonnemang

Nackdelar

  • Erbjuder inte kontantkort
  • Något höga priser

Beställ simkort från Tele2

På Tele2:s hemsida beställer du enkelt ett mobilabonnemang eller mobilt bredband och får sedan hem ett simkort som du placerar i din enhet. Simkortet ska vara aktiverat när du får det så att du kan komma igång med ditt nya abonnemang direkt. Om du hellre vill ha ett digitalt simkort, det vill säga e-sim, anger du det i samband med beställningen av abonnemanget så skickar Tele2 en QR-kod som du använder för att aktivera e-simmet i enheten.

Så beställer du ett simkort

  1. Gå in på Tele2:s hemsida och välj mobilabonnemang eller mobilt bredband.
  2. Välj om du vill behålla ditt nummer eller om du vill skaffa ett nytt nummer. Ska du behålla numret måste du verifiera det via sms.
  3. Välj om du vill ha ett fysiskt simkort eller ett e-sim.
  4. Bekräfta dina uppgifter och betala.

Aktivera Tele2:s simkort

Har du beställt mobilabonnemang eller mobilt bredband hos Tele2 ska simkortet vara aktiverat när du får hem det och kan börja användas direkt. Om du har beställt ett ersättnings-simkort till mobilen aktiveras detta automatiskt när du placerar det i enheten. Om du har köpt en router finns simkortet redan monterat i enheten.

Registrera Tele2:s simkort

Det är bara kontantkort som behöver registreras, och eftersom Tele2 inte erbjuder några kontantkort är det här inget du behöver tänka på. Har du beställt ett mobilabonnemang eller mobilt bredband från dem är det redan kopplat till dig.

Tele2:s kundtjänst

Tele2 har en omfattande kundtjänst och du kan kontakta dem via telefon, mejl, chatt och Facebook. Du kan helt enkelt välja det som passar dig bäst. Ett stort plus är att de har öppet både vardagar och helger, vilket annars inte är så vanligt.

Chatt
Chatta
Vardagar
08.00-19.00
Lördagar
09.00-15.00
Söndagar
Stängt
Telefon
Ring
Vardagar
08.00-19.00
Lördagar
09.00-15.00
Söndagar
Stängt
E-post
Skicka
Driftstörningar
Se driftstatus

Vanliga frågor om Tele2:s simkort

Vilka simkortsstorlekar erbjuder Tele2?

Tele2 skickar alltid ut ett så kallat multi-sim som innehåller både nano-, micro- och mini-simkort så att det ska passa i alla möjliga enheter.

Har Tele2 e-sim?

Ja, om du beställer ett mobilabonnemang hos Tele2 har du möjlighet att välja e-sim i stället för ett fysiskt simkort.

Hur spärrar jag ett simkort från Tele2?

För att spärra simkortet hos Tele2, till exempel om mobilen blivit stulen eller på något annat sätt försvunnit, ska du kontakta Tele2:s kundtjänst direkt. Du kommer sedan få ett nytt simkort inom tre arbetsdagar.

Har Tele2:s simkort stöd för 5G?

Om du beställer något av Tele2:s 5G-kompatibla mobilabonnemang får du hem ett simkort som har stöd för tekniken.

Kan man beställa nytt simkort med samma nummer från Tele2?

Ja du kan beställa ett nytt simkort från Tele2, till exempel om du behöver ett i en annan storlek eller om din telefon har blivit stulen och du vill spärra ditt gamla simkort. För att beställa ett nytt simkort utan att byta nummer ringer du deras kundtjänst eller går till en Tele2-butik.

Kan jag beställa extra simkort från Tele2?

Ja, hos Tele2 kan du skaffa extra simkort, eller extra datakort med surf som Tele2 själva kallar det. De extra korten fungerar med alla Tele2:s abonnemang för både mobil och mobilt bredband och gör det möjligt att dela surfen med flera enheter. Datakorten är som vanliga simkort som fungerar i alla enheter med simkortsplats, och du kan ha upp till nio extra datakort.