Om Fibios simkort

Fibio erbjuder simkort både för mobilabonnemang och mobilt bredband. Det finns flera olika surfalternativ att välja mellan, och surfar gör du i Telenors mobilnät.

Hos Fibio får både studenter och seniorer mobilabonnemang med mer surf till lägre pris, men det finns däremot inga särskilda erbjudanden på mobila bredband för specifika målgrupper.

Priserna är inte de lägsta på marknaden, men du får utan tvekan en hel del för pengarna när du blir kund hos Fibio.

Fördelar

  • Snabb och stabil surf i rikstäckande nät
  • Bra utbud av olika surfnivåer
  • Inga bindningstider

Nackdelar

  • Inga målgruppsanpassade mobila bredband
  • Relativt höga priser

Beställ simkort från Fibio

Du beställer Fibios mobilabonnemang eller mobila bredband direkt på hemsidan. När Fibio har tagit emot din beställning och påbörjat arbetet meddelar Fibio dig om vilket datum abonnemanget aktiveras. Simkortet kommer hem till dig minst en vecka innan aktiveringen.

Så beställer du simkort hos Fibio

  1. Välj mobilabonnemang eller mobilt bredband.
  2. Välj om du vill behålla ditt nummer eller om du vill ha ett nytt (gäller om du beställer mobilabonnemang).
  3. Ange önskat aktiveringsdatum
  4. Fyll i uppgifter och kontaktuppgifter
  5. Betala
  6. Klart!

Aktivera simkort från Fibio

När du har beställt ett abonnemang hos Fibio aktiverar de tjänsten inom 3–4 veckor från det att beställningen gått igenom. Du kommer meddelas i god tid, både via brev och sms, vilket som blir ditt startdatum.

Simkorten skickas ut minst en vecka innan abonnemanget aktiveras, och när du ansluter till Fibios simkort för första gången ska nödvändiga inställningar för exempelvis surf och mms ske automatiskt.

Registrera simkort från Fibio

Man behöver inte registrera simkort, inte heller hos Fibio. Det är bara kontantkort man behöver registrera, men eftersom Fibio inte erbjuder det så är det inget du behöver tänka på.

Fibios kundtjänst

Du kan kontakta Fibios kundtjänst både via telefon och mejl. Du kan även fylla i dina kontaktuppgifter och be att Fibio ringer upp dig för att slippa telefonkö. På supportsidan hittar du även många frågor och svar i olika kategorier som kan hjälpa dig som har ett enklare ärende.

Telefon
Vardagar
10.00-17.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
E-post
Vardagar
10.00-17.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt

Vanliga frågor om Fibios simkort

Vilka simkortsstorlekar erbjuder Fibio?

Fibio skickar ut ett så kallat multi-simkort med alla tre storlekar, det vill säga mini-, micro- och nano-sim. Du kan sedan trycka ut storleken som passar din enhet.

Har Fibio e-sim?

Nej, Fibio har inte e-sim.

Hur spärrar jag ett simkort från Fibio?

Blir du av med mobilen och simkortet ska du genast kontakta Fibios kundtjänst som spärrar kortet och sedan skickar ut ett nytt simkort med tillhörande koder till dig.

Har Fibios simkort stöd för 5G?

Nej, Fibios simkort har i dagsläget inte stöd för 5G.

Kan jag köpa extra simkort från Fibio?

Ja du kan köpa extra Datasim som tillägg till alla Fibios mobilabonnemang. Du beställer enkelt genom Fibios kundtjänst eller via Mina sidor på hemsidan.

Hur beställer jag nytt simkort från Fibio?

Det finns ingen tydlig information om hur du gör för att beställa ett nytt simkort hos Fibio, så vi skulle rekommendera att du kontaktar supporten för att få vägledning.