Fibio simkort
Hos Fibio kan du beställa simkort för både mobilabonnemang och mobilt bredband. Det finns flera olika surfalternativ att välja mellan oavsett om du är ute efter mobilabonnemang eller mobilt bredband, även om man kanske hade kunnat önska någon lite högre surfnivå för mobilabonnemangen. Fibio går under samma nät som Telenor, vilket innebär att du surfar relativ snabbt och stabilt över i princip hela landet.
En stor fördel med Fibio är att de har mobilabonnemang för flera olika målgrupper. Det finns erbjudande för dig som är student, senior eller pensionär över 55 år och för dig som vill skaffa abonnemang till ditt barn. Fibio har även familjeabonnemang och telefonilösningar för företag.
Fördelar
- Snabb och stabil surf i rikstäckande nät
- Bra utbud av olika surfnivåer
- Mobilabonnemang för olika målgrupper
Nackdelar
- Inga målgruppsanpassade mobila bredband
- Relativt höga priser
För aktuella erbjudanden
Beställ simkort från Fibio
- Välj mobilabonnemang eller mobilt bredband.
- Välj om du vill behålla ditt nummer eller om du vill ha ett nytt (gäller om du beställer mobilabonnemang).
- Ange önskat aktiveringsdatum
- Fyll i uppgifter och kontaktuppgifter
- Betala
- Klart!
När Fibio har tagit emot din beställning och påbörjat arbetet meddelar Fibio dig om vilket datum abonnemanget aktiveras. Simkortet kommer hem till dig minst en vecka innan aktiveringen.
Aktivera simkort från Fibio
När du har beställt ett abonnemang hos Fibio aktiverar de tjänsten inom 3–4 veckor från det att beställningen gått igenom. Du kommer meddelas i god tid, både via brev och sms, vilket som blir ditt startdatum.
Simkorten skickas ut minst en vecka innan abonnemanget aktiveras, och när du ansluter till Fibios simkort för första gången ska nödvändiga inställningar för exempelvis surf och mms ske automatiskt.
Registrera simkort från Fibio
Man behöver inte registrera simkort, inte heller hos Fibio. Det är bara kontantkort man behöver registrera, men eftersom Fibio inte erbjuder det så är det alltså inget du behöver tänka på.
Fibios support
Du kan kontakta Fibios kundtjänst både via telefon och mejl. Om du vill slippa sitta i telefonkö kan du även fylla i dina kontaktuppgifter och be att Fibio ringer upp dig. På supportsidan hittar du dessutom många frågor och svar i olika kategorier som kan hjälpa dig som har ett enklare ärende.
Vanliga frågor om Fibios simkort
Fibio skickar ut ett så kallat multi-simkort med alla tre storlekar, det vill säga mini-, micro- och nano-sim. Du kan sedan trycka ut storleken som passar din enhet.
Nej, Fibio har inte e-sim.
Blir du av med mobilen och simkortet ska du genast kontakta Fibios kundtjänst som spärrar kortet och sedan skickar ut ett nytt simkort med tillhörande koder till dig.
Ja, Fibio erbjuder 5G som tilläggstjänst på sina abonnemang så simkorten har således stöd för tekniken.
Ja du kan köpa extra datasim som tillägg till alla Fibios mobilabonnemang. Du beställer enkelt genom Fibios kundtjänst eller via Mina sidor på hemsidan.
Det finns ingen tydlig information om hur du gör för att beställa ett nytt simkort hos Fibio, så vi skulle rekommendera att du kontaktar supporten för att få vägledning.