Tre sim-kort

Beställ Tre Kontantkort Gratis
  • Prisplaner från 100 kr/tankning
  • Mobilnät som når 98.5% av befolkningen i Sverige
  • Normal surfhastighet: 7-34 Mbit/s

Tres olika storlekar på sim-kort

Om Tre

Tre är Sveriges fjärde största operatör och man startade sin verksamhet år 2000 men man kom inte till Sverige förrän 2003. Några år senare lanserade man mobilt bredband som tredje operatör i världen.

Beställ sim-kort från Tre

När du beställer ett kontantkort på Tres hemsida skickar man alltid ut ett sim-kort utan extra kostnad. Du får ett så kallat Trio-sim som innehåller alla tre sim-kortsstorlekar.

Om du tappar bort din telefon eller att ditt sim-kort går sönder måste du vända dig till närmaste Trebutik eller ringa kundservicen för att få hjälp att beställa ett nytt.

Telefonnumret till Tres kundtjänst är 073-5300400. Ringer du från utlandet gäller istället numret +46735300400.

Aktivera sim-kort från Tre

Du kan börja använda ditt sim-kort på en gång från det att du får det hemskickat till dig, det spelar ingen roll om du är ny eller redan befintlig kund hos Tre. Tillsammans med sim-kortet hittar du både din pin-kod och puk-kod.

Om du haft ett gammalt nummer som du vill föra över till ditt nya sim-kort får du ibland räkna med att det tar ett par dagar innan nummerflytten går igenom.

Registrera sim-kort från Tre

För att kunna registrera ditt sim-kort måste du först skapa ett Mitt3-konto. Med ett registrerat sim-kort får du tillgång till en mängd olika tjänster. Du kan exempelvis se hur mycket surf du använt, du kan köpa extra surf och beställa nummerflytt.

För att skapa ett Mitt3-konto går du in på Tres hemsida och högt upp i det högra hörnet finns en symbol för Mitt3.

I samband med att du skapar ditt konto på Mitt3 får du välja mellan två alternativ. Antingen Betalningsansvarig/Administratör eller Användare. 

Väljer du Betalningsansvarig/Administratör aktiverar du ditt konto med sms, e-post eller brev. Därefter kan du administrera alla sim-kort som står i ditt namn.

Väljer du användare får du inloggningsuppgifter skickade till det telefonnummer du anger. När du väl är inloggad kan du göra vissa ändringar.

Spärra sim-kort från Tre

Blir du av med din mobiltelefon, antingen genom att du tappar den eller blir bestulen så måste du förlustanmäla den hos polisen. I samband med det behöver du ha tillgång till mobilens IMEI-nummer. Det finns skrivit på bland annat kartongen du fick med när du köpte telefonen. Du kan även hitta numret på Mitt3.

Därefter måste du sätta in en stöldspärr för både mobilen och sim-kortet. Det gör du genom att kontakta Tres kundservice på telefonnummer 0735-300399.

Återfår du telefonen kan du häva sim-kortspärren genom att ringa nummer 0771-735300. Tänk på att det måste vara sim-kortets ägare som tar kontakt med kundtjänsten. Att låsa upp sim-kortet tar cirka 15 minuter men att låsa upp telefonens IMEI-spärr kan ta upp till 48 timmar beroende på vilken dag du kontaktade Tre.