Tre sim-kort

Beställ Tre Kontantkort Gratis
  • Prisplaner från 100 kr/tankning
  • Mobilnät som når 98,5 % av befolkningen i Sverige
  • Normal surfhastighet: 7-54 Mbit/s

Tres olika storlekar på sim-kort

Om Tre

Tre är Sveriges fjärde största operatör. Företaget startade sin verksamhet år 2000 men kom inte till Sverige förrän 2003. Några år senare lanserade de mobilt bredband som tredje operatör i världen.

Beställ simkort från Tre

Du kan beställa ett startpaket på Tres hemsida där det ingår ett simkort, utan någon kostnad. Du får ett så kallat trippel-sim som innehåller alla tre simkortsstorlekar.

Om du tappar bort din telefon eller om ditt simkort går sönder kan du beställa ett nytt genom att logga in på Mitt3. Du kan även vända dig till närmaste Trebutik eller ringa kundservicen för att få hjälp att beställa ett nytt.

Telefonnumret till Tres kundtjänst är 0735-300 400. Ringer du från utlandet gäller istället numret +46735 300 400.

Aktivera simkort från Tre

Du kan aktivera ditt simkort på Mitt3 direkt när du har fått det. Tillsammans med simkortet hittar du det simkortsnummer du behöver. Du kan även aktivera simkortet hos kundservice eller hos en Tre-butik.

Om du har haft ett gammalt nummer som du vill föra över till ditt nya simkort får du ibland räkna med att det tar cirka tre dagar innan nummerflytten går igenom.

Registrera simkort från Tre

För att kunna registrera kontantkortet eller abonnemanget som är kopplat till ditt simkort måste du först skapa ett Mitt3-konto. Med ett registrerat kontantkort får du tillgång till en mängd olika tjänster. Du kan exempelvis se hur mycket surf du har använt, köpa extra surf och beställa nummerflytt.

För att skapa ett Mitt3-konto går du in på Tres hemsida och trycker på Mitt3 i menyn högst upp.

I samband med att du skapar ditt konto på Mitt3 får du välja mellan två alternativ. Du kan antingen registrera dig som betalningsansvarig/administratör eller användare. 

Väljer du betalningsansvarig/administratör aktiverar du ditt konto med sms, e-post eller brev. Därefter kan du administrera alla simkort som står i ditt namn.

Väljer du användare får du inloggningsuppgifter skickade till det telefonnummer du anger. När du väl är inloggad kan du göra vissa ändringar.

Spärra simkort från Tre

Blir du av med din mobiltelefon, antingen genom att du tappar den eller blir bestulen, måste du förlustanmäla den hos polisen. I samband med det behöver du ha tillgång till mobilens IMEI-nummer. Det finns skrivet på bland annat kartongen du fick med när du köpte telefonen. Du kan även hitta numret på Mitt3.

Därefter måste du sätta in en stöldspärr för både mobilen och simkortet. Det gör du genom att kontakta Tres kundservice via telefon.

Återfår du telefonen kan du häva simkortspärren genom att ringa kundtjänsten. Tänk på att det måste vara simkortets ägare som tar kontakt med kundtjänsten. Det kan ta olika lång tid att låsa upp spärren beroende på om du spärrat både simkortet och IMEI-numret eller inte.

Vanliga frågor om Tre


Filip Svensson

Skribent

filip.svensson@simkort.se