Telia och Halebops mobilkunder är nöjdast

Publicerad: 2019-10-18 Telia och Halebops mobilkunder är nöjdast

Mobilkunderna sätter stort värde på nätens kvalitet och täckning. Där har Telia och Halebop fått det bästa betyget. Foto: ImYanis/Shutterstock.com

Telia och Halebop är vinnare i årets kundnöjdhetsmätning från Svenskt kvalitetsindex. Kvaliteten och täckningen på nätet är en av de saker som gör att kunderna ger högt betyg. Telias företagssatsningar är en annan faktor som har spelat in i resultatet, skriver operatören i ett pressmeddelande.

Svenskt kvalitetsindex mäter varje år hur nöjda kunder Sveriges mobiloperatörer har. Återigen var det Telia och Halebop som tog förstaplatserna. Telia hade störst kundnöjdhet hos företag, medan Halebop tog hem vinsten hos privatkunder.

Faktorer som bidrar till att Telia och Halebop är så populära är bland annat kvalitet, pålitlighet och fokus på kunderna. Dessutom erbjuder operatörerna Sveriges bästa nät för mobiltäckning.

VD: Kundbetyget är ett kvitto på rätt satsningar

Telia Sveriges vd Anders Olsson är glad och stolt över förstaplatsen och kundbetyget för både Telia och Halebop. 

– Resultatet är ett viktigt kvitto på de satsningar som vi gör med enkla och anpassade tjänster och företagslösningar, säger Anders Olsson i ett pressmeddelande.

Han lyfter också att utmärkelsen visar hur stort värde kunderna sätter på just täckning och kvaliteten på mobilnätet. Just dessa saker är en förutsättning för att uppkopplingen ska fungera, enligt Anders Olsson.

Telia lanserar tjänster som hjälper företag med digitaliseringen

Telia har på sistone gjort nya satsningar för att hjälpa sina företagskunder att följa den digitala utvecklingen och förbättra sin konkurrenskraft. Detta efter en undersökning som Telia gjorde 2018, vars resultat visade vikten av detta.

Till exempel har Telia under de senaste åren lanserat olika tjänster som hjälper företag att ta del av digitaliseringens möjligheter, oavsett hur litet eller stort företaget är. Några av dessa tjänster heter Rådgivare och Personlig Tekniker.

I höst lanserar operatören även tjänsten IT-avdelningen. Där kan företag med 10–150 anställda ta del av smarta och moderna IT-lösningar. Tjänsten innebär att ett expertteam tar ansvaret för IT-miljön och håller koll på den alla timmar på dygnet.

Evelina Grenehed

Skribent

evelina.grenehed@simkort.se
Hjälpte den här artikeln dig? JA NEJ

Vad är det du behöver hjälp med?

Ditt namn:

Din e-mailadress (om du vill ha svar):

Skicka